Wij doen ons best om onze website zo duidelijk mogelijk te maken, maar we kunnen ons voorstellen dat je nog wat vragen hebt. Daarom vind je hier een overzicht van de meest gestelde vragen.

Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan gerust contact met ons op.

Algemene vragen

1Waar kan ik terecht met mijn klacht?
We kunnen het ons niet voorstellen, maar heb je een klacht over onze producten of over onze dienstverlening? Dan willen we je vriendelijk verzoeken om de klacht via de e-mail aan door te geven. Stuur een e-mail naar info@voordeelkussens.nl inclusief foto's van het product en beschrijf zo precies mogelijk wat er is gebeurd en waar je tegen aan loopt. Hoe duidelijker je bent, hoe beter en sneller we je kunnen helpen. Heb je met iemand gesproken tijdens het maken van je bestelling, dan kun je altijd de naam doorgeven met wie je hebt gesproken. Het Voordeelkussens team zal de klacht bekijken en doet zijn uiterste best om naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
2Hoe kan ik jullie bereiken?
Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur via info@voordeelkussens.nl of 0174 725 239.

Mijn perfecte kussen

1Kan ik klittenband, knopen of bandjes aan de kussens laten maken?
Uiteraard kunnen wij de kussens hiervan voorzien. Bijna niks is te gek! Neem hiervoor contact met ons via de mail info@voordeelkussens.nl. Vermeld je wens met bijvoorbeeld een foto en wij geven je een persoonlijk advies en natuurlijk de beste prijs.
2Ik wil mijn kussen kleinder dan 30 cm of langer dan 300 cm. Wat nu?
Klein is fijn en groot showt! Onze rekenmodule is begrensd. Wil je je kussen kleiner dan 20 cm of langer dan 300 cm? Stuur ons dan een mailtje of neem telefonisch contact met ons op. Wij maken een offerte voor je.
3Hoe kan ik het beste opmeten?
Wij snappen dat meten best wel een beetje spannend is. Lees onze rekenhulp en ga daarna samen meten. Samen weet je altijd meer :) Mocht je er echt niet uitkomen? Neem dan contact op.
4Ben jij die houten klaas?
Wij bekleden planken van bijvoorbeeld je eetbank, boot of caravan. Deze plank mag jij zelf aanleveren of wij zorgen voor een plank op maat. Hiervoor maken wij graag een offerte voor je. Mail je wensen of kom langs in onze showroom.
5Is het mogelijk om afwijkende vormen te bestellen?
Heb jij die boot of bank met een uitsparing of een afwijkende vorm? Uiteraard kunnen wij deze kussens wel voor je maken. Wij werken met tekeningen en mallen. Neem hiervoor contact met ons op via de mail.
6Alles kids achter de rits?
Al onze kussens worden voorzien van een rits. We hebben meerdere mogelijkheden zoals lengtezijde, dieptezijde of onderzijde. Want jij wilt toch ook dat je rits niet in het zicht is. Lees hier meer over de rits.
7Ik zie ik zie wat jij niet ziet
En de kleur is, altijd anders in het echt. De kleur op je beeldscherm geeft vaak een vertekend beeld. Dit is de reden dat het bestellen van stofstalen erg belangrijk is. Wacht niet langer en zorg ervoor dat wij de brievenbus vullen met gratis stofstalen.

Onderhoud

1Zijn de kussens waterdicht?
Alle stoffen zijn all-weather stoffen en dus waterafstotend, maar niet waterdicht. Uitgezonderd de binnenstoffen. Maar hoe weet ik of ik een binnenstof kies? Zie onze kussen stoffen. Het advies is om bij slecht weer de kussen droog op te bergen. Dit kan in de daarvoor de te leveren opbergzakken. Als de kussens voor langere tijd worden opgeborgen, is het advies om de rits van de kussens open te zetten zodat de kussens blijven ademen.
2Kan ik de kussens wassen?
Iedereen knoeit wel eens! Al onze kussens worden met een rits geleverd. Je kan de kussenhoezen wassen! Uitgezonderd onze kunstleren stoffen. Lees hier meer over het onderhoud.
3Er zitten witte strepen op mijn nieuwe kussen. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat je bij het uitpakken witte strepen ziet op je kussens. Dit komt door de coating die de kussens water- en vuilafstotend maken. Gelukkig gaan deze strepen vanzelf weg. Je kan de kussens even laten bronzen in de zon! Dan verdwijnen de strepen sneller. Nog niet weg? Zet de waterslang er maar eens goed op.
4Blijven jouw afdrukken in het kussen staan?
Hé hé... Je kan neerploffen op je kussens, blijft er een afdruk achter wanneer je op staat. Maak je niet druk, het is de nieuwigheid van de vulling en de stof. Deze zijn in het begin nog wat stug, dit wordt vanzelf minder als de stof en vulling soepeler wordt. Lekker blijven ploffen!
5Wat zijn de technische specificaties?
Sunproof Cartenza - Copacobana - Southend - Fontelina - Pinamar - Stripes - Kitsilano - Wifera

Omschrijving Resultaat
Samenstelling 100% Olefin (Stof Pinamar is 140 cm breed)
Breedte 150 cm
Gewicht 238gr/m2
Kleurechtheid tot licht 7/8
Weersbestingheid 1.500 uur
Kleurechtheid tot wrijving 5
Kleurechtheid tot chloorwater 4/5
Kleurechtheid tot zeewater 4/5
Waterafstotendheid 8
Waterdicht <14 mm
Brandvertragendhied Pass
Anti-schimmel Pass
Pilling weerstand 5
Schuifvastheid van de naad <2 mm pass

Kunstleer Flame – Dakota – Old Flame – Satin

Omschrijving Resultaat
Samenstelling 100% PVC + Backing 35% Cot. + 65 Pol.
Breedte 140 cm
Gewicht 550gr/m2
Kleurechtheid tot licht 7/8
Dikte 1 mm
Waterafstotendheid Pass
Brandvertragendhied Pass

Sunbrella Natte – Solid
Omschrijving Resultaat
Samenstelling 100% Solution-dyed acryl
Breedte 137 cm
Gewicht 270gr/m2
Kleurechtheid tot licht 8
Garantie 5 jaar op verkleuren en verslijten
Waterafstotendheid 8
Brandvertragendhied Class 1 U.F.A.C.

Account

1Hoe maak ik een nieuw account?
Je kunt eenvoudig een account aanmaken door naar de "account aanmaken pagina" te gaan. Je vult hier je NAW gegevens, zodat we weten hoe we contact met je op kunnen nemen en waar we je bestelde producten heen kunnen sturen. Kies hier een zelfgekozen wachtwoord en je account is gemaakt zodra je op de "Account aanmaken" knop hebt geklikt. Nadat je bent ingelogd met je account kun je meerdere verzendadressen opslaan, je bestellingen eenvoudig terug zien en volgen.
2Hoe kan ik inloggen?
Als je al een account hebt, dan vul je jouw e-mailadres en wachtwoord in op deze pagina. Klik vervolgens op de blauwe "LOG IN" knop in om te loggen.
3Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Dat kan gebeuren. Ga naar de wachtwoord vergeten pagina, vul daar het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om een account bij ons aan te maken. Zodra je op de "BEVESTIG" knop hebt gedrukt, krijg je een e-mail met een geheime link om je wachtwoord te wijzigen. Weet je je e-mailadres niet meer? Stuur ons dan een e-mail op info@voordeelkussens.nl of bel ons op 0174 725 239 en we zoeken hem voor je op.
4Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?
Je gebruikersnaam is hetzelfde als het e-mailadres dat je hebt gebruikt om je te registreren op deze website. Weet je je e-mailadres niet meer? Stuur ons dan een e-mail op info@voordeelkussens.nl of bel ons op 0174 725 239 en we zoeken hem voor je op.
5Gaan jullie veilig om met mijn gegevens?
Jazeker, we gaan veilig met jouw gegevens om. We gebruiken jouw gegevens alleen binnen ons bedrijf en we geven je gegevens nooit door aan derden. Bekijk hier ons Privacybeleid.

Bestellen & betalen

1Ik heb een bedrijf. Kan ik bij jullie ook bestellen?
Wij vinden het erg leuk om samen te werken met bedrijven. Stuur ons een mailtje en wij kunnen de mogelijkheden bespreken.
2Wat kost een kussen op maat?
Elk kussen wordt speciaal voor jou op maat berekend. Dit heeft te maken met de keuze van de stof, afmetingen van het kussen, de vulling en natuurlijk de afwerking. Vul tijdens het bestelproces je wensen in en daarmee rolt de prijs eruit.
3Kan ik ook alleen stof bestellen of eigen stof aanleveren?
Heb jij zelf die prachtige stof gevonden, maar mis je dat naaimachine? Wij maken ook kussens met jouw stof. Ben jij nu wel die handige Henriette? Dan leveren wij ook alleen stof. Stuur je ons een mailtje met het aantal meter stof? Dan maken wij een passende offerte!
4Kan ik ook alleen een kussenhoes bestellen?
Wil je toch net even een ander stofje? En je vulling is nog goed? Wij maken ook alleen kussenhoezen. Maar hoe meet ik dit nu op? Dat lees je bij rekenhulp.
5Van welke betaalmethoden kan ik gebruik maken?
Wij bieden de volgende betaalmethoden aan:
  • Bancontact
  • Bankoverschrijving
  • Belfius
  • Creditcard
  • iDeal
  • KBC/CBC
  • Paypal
  • Sofort
Wil je liever achteraf betalen? Stuur ons dan een mail met daarin de volgende informatie en de producten die je wenst te ontvangen:
  • Telefoonnummer
  • Geboortedatum
Wij brengen 50% van het volledige aankoopbedrag vooraf in rekening + €30,- administratiekosten om deze achteraf betalen service te kunnen faciliteren. Dit bedrag kan met de betaalmethoden betaald worden zoals hierboven aangegeven.
6Hoe weet ik dat betalen veilig is?
Alle betalingen in onze webshop worden verricht via het zogenoemde SSL-Protocol. Veilig betalen kan je herkennen aan het slotje voor onze URL bovenaan. De betaling loopt via het beveiligde systeem van Mollie.
7Kan ik mijn bestelling ook aanpassen?
Zeker, je kan op ieder moment vóór betaling je bestelling aanpassen. Heb je al betaald en wil je daarna iets aanpassen, neem dan contact met ons op. Het snelste is telefonisch, 0174 725 239. Maar je kunt ook een e-mail sturen naar info@voordeelkussens.nl.
8Hoe kan ik bestellen?
Bestellen gaat heel makkelijk:
  • Je plaatst alle artikelen in de winkelwagen
  • Daarna klik je op de winkelwagen
  • Je ziet nu alle artikelen
  • Heb je een kortingscode, dan kan je die in dit scherm invullen. De korting wordt direct doorgevoerd
  • Vervolgens ga je door naar afrekenen en vul je jouw gegevens in
  • Maak je keuze voor betalen en plaats je bestelling
  • Daarna volgt het betaalscherm
  • Na bevestiging van de betaling keer je weer terug naar onze webshop met een bevestiging van je bestelling
  • Je ontvangt deze bevestiging ook op het door jouw opgegeven e-mailadres.
9Ik wil maar een kleine hoeveelheid bestellen, kan dat?
Ja, dat kan. Je kunt alles bestellen wat in de webshop te vinden is.
10Als ik iets krijg nageleverd, moet ik dan kosten betalen?
Nee, zeker niet. Als je iets krijgt nageleverd dan betaal je geen extra kosten. Wij hebben service hoog in het vaandel staan!
11Kan ik ook op rekening betalen?
Ja, dat is in sommige gevallen mogelijk. Neem contact met ons op als je op rekening wilt betalen. Je kan bellen naar 0174 725 239 of ons een e-mail sturen op info@voordeelkussens.nl.
12Kan ik een BTW-factuur krijgen?
Je ontvangt automatisch je factuur als je bij ons je bestelling hebt betaald. Op deze PDF factuur vind je de BTW terug. Vergeet niet tijdens het bestellen je BTW nummer in te vullen of toe te voegen aan je account.

Levertijd & Verzending

1Wat zijn de verzendkosten?
Je betaalt bij ons € 17,50  verzendkosten in NL en € 25,00 voor BE, ongeacht de hoeveelheid. Wij versturen onze buitengordijnen voor € 9,95 naar Nederland en België. En de stofstalen gratis!
2Wat is de levertijd?
Lekker zitten en liggen op je kussen in de zomer. Tja wie wil dit nou niet! Dit is ons drukste seizoen. Onze levertijd is dan langer dan dat je van ons gewend bent. Ons atelier verdient ook vakantie! Zij zijn gesloten van 1 augustus tot 21 augustus. Order geplaatst na 4 juli? Vanaf 22 augustus pakken zij de orders weer op. Orders kunnen zeker geplaatst worden. En uiteraard ben je bij ons nog altijd welkom in de showroom of contact via telefoon of mail.
3Kan ik mijn kussens afhalen?
Wij zijn altijd benieuwd wie het gezicht achter de bestelde kussens is. Je bent bij ons helemaal welkom om de kussens af te halen, zodra je bericht hebt gekregen dat de kussens gereed zijn!
4Help! Ik heb maar de helft van de kussens geleverd gekregen.
Wij kunnen de kussens niet in een doosje stoppen ;-) Dit zorgt ervoor dat wij behoorlijke pakketten versturen. Onze vervoerder DHL zorgt ervoor dat deze bij jullie worden geleverd. Als er nu één pakket zo groot is dat er een ander transportmiddel nodig, kan het wel eens voorkomen dat je order in meerdere zendingen wordt gesplitst. Dan kan het dus dat je DHL twee keer aan je deur hebt staan. Twijfel je? Dan mag je ons altijd mailen of bellen!
5O nee, ik wil mijn order wijzigen, kan dit nog?
Probeer altijd voordat je de knop indrukt, je bestelling voor de laatste keer nog te checken. Heb je nu de bestelling geplaatst en wil je toch iets wijzigen? Stuur dan direct na het plaatsen van de bestelling een mail met de wijziging door of bel ons!
6Kan ik het afleveradres nog wijzigen?
Bedenk goed welk afleveradres je invult. Kussens zijn best grote pakketten en niet elke buurman of buurvrouw wil jouw kussens aanpakken. Mocht je je afleveradres echt nog willen wijzigen, bel of mail ons dan zo snel mogelijk!

Retourneren

1De kussens zijn niet wat ik voor ogen had.
Oh nee! Waarschijnlijk is er ergens een foutje gemaakt door ons of misschien wel door jou. Natuurlijk gaan wij dit oplossen. Het kost je niks als de fout bij ons ligt, heb jij nou net dat foutje gemaakt dan brengen wij schappelijke kosten in rekening voor het herstellen en verzenden. Neem contact met ons op via de mail of bel naar +31 (0) 174 725 239